Jämställdhet?

Jag är medlem på en hemsida, tänker inte säga vilken då dom inte förtjänar reklam. Detta är en "dejting-sida", skulle man kunna säga där. Jag är med där mest för att se vad det var för ställe då Carro hänger där för att promota sin blogg lite.

Jag försökte då att överraska Carro genom att skicka ett gulligt meddelande till henne som hon skulle läsa nästa gång hon loggade in. När jag skrivit meddelandet och klickar på "Skicka" så kommer jag till en sida som säger att man måste ha VIP-medlemskap. Jag blir smått förvånad, då ju Carro kunnat skriva med massa andra utan problem. Så jag bad henne skicka ett meddelande till mig, och det var inga problem - men jag kunde inte ens svara på mottagna meddelanden utan att vara VIP!

Jag mailade då administratören och frågade om det var för att jag var kille som det skulle kosta pengar, då jag tycker det bör vara lika för båda kön, jag tycker jämställdhet är bra - tills det ska könskvoteras hit och könskvoteras dit. Jag fick följande svar:

"Tjejer gratis, killar som vill skapa en profil gratis men att skicka brev för killar kräver VIP.
Har du förslag på hur vi som jobbar och driver sidan ska försörja oss om det skulle bli gratis?"

Detta är alltså en hemsida där tjejer får gratis medlemskap, medan män tvingas betala för samma tjänst.Andra sidor, som match.com och liknande har ju medlemskap som kostar för båda kön, varför inte denna sida? Verkar som att "jämställdhet" bara funkar åt ena hållet...

Kommentarer
Postat av: Ove

Gå till DO. Zigenare brukar få ca 60k-80k varje gång de blir utkastade ur affärer, så det borde ju bli pengar nog att betala bolagets VIP-avgift iaf... ;-)

2011-01-30 @ 11:42:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0