2012

Så många gånger jag sagt att "Det måste jag blogga om" de senaste veckorna alltså... Jaja.

Sitter och surfar runt en hel del på flashback numera och kollar "Nya trådar" på startsidan. Fanns en tråd som hette "Kiesha om 2012". Jag trodde att någon stavat fel och menade "Kesha", den där sopan som gjorde skitlåtar som "Tik Tok" och annat, så jag var ju tvungen att se vad hon hade att säga om 2012, men det var ju inte felstavat...

I tråden så fanns detta klipp länkat:



Jag tycker detta är ganska intressant, då jag själv vill leva tills jorden går under, eller som dom i detta klipp säger, föds på nytt. Egentligen tror jag att det är väldigt avlägset att något liknande det som beskrivs i klippet skulle inträffa, men jag kan inte undvika att tänka hur det skulle vara att överleva det som "Kiesha" talar om.
Hon verkar ju mena på att jordens yta kommer att rotera 180 grader, och således kommer ett polarskifte att ske. Detta är en del i jordens "pånytt-födelse". Detta kommer att ske på bara några timmar, eller någon dag. Under denna period, och kanske några dagar till, så kommer det vara kolsvart på jorden. När solen sedan börjar skina igen så är jorden helt annorlunda - himmelen har kommit till jorden.

Som jag tolkar detta kommer allt att börja om på nytt. Det kommer inte finnas några byggnader, bara träd, skog, och mark. Således kommer alla material och uppfinningar att behöva skapas igen - helt från grunden. Det kommer att bildas små samhällen, som i Afrika, där alla måste samarbeta för att överleva och komma någon vart. Eftersom att jag alltid letar efter en mening med livet, och vill inte bli bortglömd när jag dör, så skulle jag älska att bo i ett sånt här litet samhälle.

Allt jag gör betyder något för samhället, eller påverkar detsamma. Om det är så att jag hämtar rent vatten, hjälper till att bygga vindskydd/hyddor, laga mat, jagar eller vad jag nu kan tänkas göra, så betyder det någonting.

Nu kommer detta troligtvis inte att inträffa, men hade det gjort det så är det bara att packa ner dator, skärm samt tangentbord och mus, kudde och täcke samt kläder, och sedan vänta. Då har man allt som behövs för att överleva efter att jorden "startats om".

Sen finns det ju negativa sidor också, såsom brist på vård, brist på mat, brist på rent vatten, fast jag tror dock att det kan vara "bra" på ett sätt - det håller jorden ifrån att bli överbefolkad.

Det var allt, var bara tvungen att skriva några rader om 2012.

Vad tror ni händer nästa år?

Kommentarer
Postat av: Liv

Det här var riktigt coolt! Jag blev verkligen övertyga av henne, men samtidigt känns det ganska orealistiskt att det skulle hända. Jag skulle dock tycka att det var rätt spännande om det hände. Jag tror verkligen på att mänskligheten behöver ändra sitt beteende för såsom vi lever nu kommer jorden inte att klara av.

2011-01-19 @ 13:56:57
URL: http://livrydell.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0