?

Igår kväll så låg min flickvän och tittade runt på massa bloggar, som vanligt. Jag låg bredvid och sneglade lite på skärmen ibland för att hänga med lite i vad alla skriver.

Då såg jag plötsligt en blogg, som så många andra hette. "The fabulous life of ....."

När någon beskriver sitt liv som "fabulous" så tänker jag lite på kändisliv. Jag skulle ju kunna säga att typ Paris Hilton lever ett "fabulous life". Besöker jag en blogg med titeln "The fabulous life of ....." så förväntar jag mig bilder från kändismingel, bilder från filminspelningar, bilder på dyra desserter, kortfattat om middagen med Tom Cruise och deras nyinköpta Gucci-plagg.

Det enda dessa fabulösa bloggare skriver om är dock skola, mat, vänner och billiga kläder från H&M. Därav undrar jag: Har jag missuppfattat order "fabulous", har alla "The fabulous life of ....."-bloggare missuppfattat det, eller försöker dessa bloggare ändra betydelsen av detta ord?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0