PHP

Hei ala!

Nu på sistone har jag inte bloggat vidare mycket. Jag brukar tröttna på det efter ett tag, men denna gång så har jag haft andra saker att göra, och inte riktigt tänkt på att blogga.

Just nu är jag ju hos Carolina i Blomstermåla. Det finns bara internet på hennes laptop(mobilt bredband), och så har hon en stationär dator ståendes utan internet. Med detta i åtanke så flyttade jag över ett gäng E-böcker till mitt USB-minne innan jag åkte hit igen, så den stationära datorn kommer till användning.

Alla dessa E-böcker handlade om PHP och MySQL, så nu kan jag äntligen ta mig tid till att lära mig koda i PHP och lära mig använda databaser till mina hemsidor. Jag är ju sedan tidigare väldigt intresserad av webdesign och liknande, men nu försöker jag ta det hela ett steg längre alltså. Känns skitkul då jag redan kommit en bit på vägen och lärt mig snabbare än jag trodde innan jag började!

Kan ju påpeka det att jag lärt mig mer om databaser på 3 dagar, än jag lärde mig i skolan på runt 6 veckor.

Så nu när Carolina använder den bärbara datorn till att plugga eller annat, så kan jag sitta och koda på den stationära.

Nu ska jag sova snart, får se om jag orkar skriva mer imorgon.

Om någon(troligtvis inte) har några tips på sidor/E-böcker som lär ut PHP och/eller MySQL så får ni gärna länka/skriva dessa i en kommentar.

Heido!

Kommentarer
Postat av: Norrland

Vet inte vad du har för programmeringsvana men det enda du behöver är http://www.php.net/manual/en/ och google. Bästa övningen är enligt mig att starta upp ett projekt, skriv ner vad du behöver och börja jobba på lösningar. Så fort du stöter på problem du inte kan lösa tar du till google, och om allt verkligen går bet vänder du dig till ett kunnigt forum. (Hint: Flashback programmeringssektion fungerar prima)



Största frågan är vad du lärt dig på 3 dagar som du inte lärt dig innan på sex veckor, pluggade du verkligen?

2010-06-20 @ 23:21:16
URL: http://seidevall.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0