Det händer inte så mycket

Det händer inte så mycket i mitt liv just nu. Jag har liksom inga pengar att göra något kul. Är ju arbetslös, totalt ovärd ersättning från arbetsförmedlingen om jag är inskriven där, inget jobb, ingen inkomst alls dvs.

Nu har jag däremot kollat upp lite när det gäller studier, då jag ju inte har ett fullständigt gymnasiebetyg. Jag saknar ju runt 300-400 poäng eller så, så jag tänkte ju läsa på komvux i höst för att få ihop alla poäng. Det blir liksom lättare att få jobb då känns det som.

Men, igår kväll så satt jag och kollade på Alingsås kommuns hemsida efter vuxenutbildning, men det verkar inte som att det finns några kurser att söka alls. Sedan så gick jag in på Kalmar kommuns hemsida, och kollade samma saker där. Där blev jag dock inspirerad att läsa någon KY-utbildning. Där fanns möjlighet att läsa el, bygg och svetsning bland annat. Det jag fastnade för var dock CNC-operatör. Det stod att det råder stor brist på dessa operatörer i landet just nu, så att få ett jobb efter denna utbildning ska inte vara några problem. Dessutom verkar lönen vara riktigt bra. Snittlönen ligger på runt 22.000kr/mån, vilket ju inte är helt fel.

Jag ska ändå kolla vidare, jag vet ju inte hur lång utbildningstiden är för CNC-operatör, så det kan bli vanligt plugg i en termin ändå.

Jaja, det var väl allt jag hade att skriva kring mitt liv just nu. Kanske kommer ett inlägg senare ikväll igen om jag har tid/tillgång till dator.
Heido!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0